Bezpieczeństwo
Zmodyfikowany: 3 dni temu przez Forty (395,179)


I. Jak zabezpieczyć swoje konto postaci przed kradzieżą?



To podstawowe zasady, jakie powinny nas obowiązywać podczas korzystania z konta naszej postaci:

1. Nie podawaj nikomu swojego loginu i hasła!
2. Loguj się tylko na stronie głównej Margonem! Zawsze sprawdź, czy strona, na której jesteś ma adres www.margonem.pl. Nigdy nie loguj się na stronach posiadających podejrzane nazwy typu: szybsze-margonem.pl, margonem.c0.pl, kasa-margonem.pl itp.
3. Logując się w Margonem podczas lekcji informatyki, kafejkach internetowych lub u znajomych pamiętaj, żeby nie zapisywać hasła i loginu, a najlepiej wyczyścić hasła i formularze.
4. Hasło nie powinno przypominać loginu!
5. Hasło nie powinno być imieniem Twojego pupila, żony, dziewczyny, czy innej nazwy osoby lub rzeczy, na którą bez trudu mogłyby wpaść osoby postronne.
6. Hasła: "qwerty", "asdf", "1234567890" są złe!
7. Bezpieczne hasło powinno mieć 6-8 liter w tym co najmniej jedną cyfrę.
8. Nie ma sensu ustawiać hasła: "El$G^%_*_4934". Nikt go nie zapamięta, a nawet jeśli się uda to po tygodniu zapomni.
9. Pamiętajcie o ustawieniu e-maila podczas tworzenia konta i zablokowaniu go. Adresu e-mail nie będzie się dało wtedy zmienić, więc nawet po włamaniu na konto można odzyskać zmienione hasło.
10. Jeśli ustawiłeś i zablokowałeś już e-mail, to ustaw swoją datę urodzenia. Wtedy nikt, kto jej nie zna nie będzie miał możliwości odzyskiwania hasła na zablokowany e-mail.
11. Dokładnie czytaj przychodzące do Ciebie e-maile z automatycznego serwisu Margonem i nie wykonuj zamieszczonych w nich poleceń, jeśli np.: nie prosiłeś o kod deaktywacji blokady e-maila na swoim koncie.
12. MG nigdy nie będą wymagali od Was podania hasła.
13. MG są jasno oznaczeni, zamiast levelu mają stopień. Każdą inną osobę podającą się za MG i posiadającą widoczny level można zignorować (nawet trzeba!) bez konsekwencji.
14. Jeśli ktoś oferuje Wam gg admina, darmowe złoto, SŁ, wartościowe przedmioty lub kusi Was innymi podejrzanie atrakcyjnymi propozycjami i wymaga podania przez Was loginu i hasła do Waszego konta, prawdopodobnie jest oszustem! Należy zgłosić go MG.

II. Jak posługiwać się hasłami?



Ważny jest też sposób użycia haseł:

1. Nie używaj takiego samego hasła w grze i w e-mailu.
2. Dokładaj starań, żeby przypomnienia hasła na koncie e-mail nie dawały możliwości zgadnięcia Twojego hasła nawet przez osobę, która dobrze Cię zna.
3. Nie rejestruj się na podejrzanych forach klanów, dotyczących gry lub innych, do którego linka otrzymałeś w grze używając swojego loginu i hasła z gry.

III. Co zrobić jeśli wydaje nam się, że ktoś wszedł w posiadanie naszej postaci?



Jeśli podejrzewasz, że do Twojego konta postaci mają dostęp osoby postronne należy postępować według scenariusza:

1. Nie fatyguj MG, jeśli nie zrobiłeś nic, by zabezpieczyć się.
2. Odzyskaj hasło. Nie przejmuj się tym, że można odzyskać jedno dziennie. Odzyskuj do skutku.
3. Zaraz po zalogowaniu zmień hasło na nowe. Stosuj się do zasad z punktu I.
4. NIGDY nie używaj tego samego hasła, co przed kradzieżą!
5. Kradzież w 99,9% przypadków jest spowodowana nie stosowaniem się do zasad bezpieczeństwa.
6. 60% kradzieży to udostępnienie hasła zaufanemu koledze, który nie utrzymał go w tajemnicy.

IV. Skąd mam konto?



Podstawowym błędem przy rozpoczynaniu gry w Margonem jest używanie czyjegoś konta. Ma to wiele wad:

- Rozpoczynając grę pomimo wysokiego poziomu doświadczenia nie znamy krainy.

- Nie wiemy, jakie questy zostały już zakończone, a jakie możemy jeszcze wykonać.

- Jeśli należymy do klanu to jego członkowie szybko się zorientują, że mają do czynienia z kimś nieznajomym.

- Należy pamiętać, że założyciel konta zna login konta.

- Założyciel konta zazwyczaj posiada też swój adres e-mail w Konfiguracji oraz swoją datę urodzenia. Jeśli zmieni zdanie to bardzo łatwo może odzyskać nasze hasło i skorzystać z przedmiotów, które zdobyliśmy i cieszyć się wyższym poziomem doświadczenia.

Dlaczego nie powinniśmy brać kont od innych graczy:

- Oszust taki może zażądać dostępu do naszego konta zazwyczaj o niższym poziomie doświadczenia w zamian za "swoje" konto z wysokim poziomem. Może to wydawać się świetnym interesem, ale zazwyczaj zostajemy już oszukani przy wymianie loginów i haseł.

- Jeśli jednak otrzymujemy puste konto z wysokim poziomem doświadczenia to pracujemy nad tym, by doprowadzić je do dawnej świetności. Kiedy oszust widzi, że konto, które oddał zaczyna wspinać się powoli w rankingu i nabierać dawnej siły po prostu odzyskuje hasło i cieszy się, że ktoś za niego włożył dużo wysiłku w te postać, a on może cieszyć się owocami jego pracy.

- Jeśli otrzymujemy konto i oczywiście od razu zmieniamy hasło na nim to oszust może nas obserwować przez jakiś czas. Może odzyskać hasło i sprawdzać, czy na innych kontach nie używamy takiego samego lub podobnego. Jeśli tak jest - stracimy pozostałe konta i to, które otrzymaliśmy.

- Ludzie, którzy oferują Ci konto za wysłanie sms-a Premium są oszustami. Mówią, że zapłacisz za to złotówkę, a z konta pobiera Ci kilkanaście złotych. Numer Premium to 4 cyfry zaczynające się od 7xxx. Ich koszt to druga cyfra plus 23% podatku VAT np.: sms pod numer 7912 kosztuje 9 zł + 2,07 zł = 11,07.

Jeśli ktoś oferuje nam wspólne zdobywanie doświadczenia jedną postacią:

- Zabiera nam cenny czas z 6 godzin dziennie, które możemy poświecić na zdobywanie doświadczenia walcząc z potworami.

- Im więcej użytkowników jednego konta tym większe prawdopodobieństwo, że konto zostanie przejęte przez oszusta. Znam przypadki, w których hasło do konta znali wszyscy gracze z jednego miasteczka lub sieci.

- Kolega, który zaofiaruje Ci pomoc przy zdobywaniu doświadczenia może dać hasła swojemu koledze, a tamten kolejnemu. Nie będziesz potrafił nad tym zapanować.

- Oszust może połasić się na rzadki przedmiot, jaki zdobyłeś.

- Z twojego konta może ginąć złoto, które jest przekazywane różnymi kanałami na konta oszusta.

- Gracz z którym wspólnie zdobywamy doświadczenie może wykorzystać nasze konto do łamania regulaminu i różnego rodzaju oszustw. Będzie to skutkowało dotkliwymi karami nałożonymi przez MG, a w niektórych przypadkach skończy się zablokowaniem konta.

Gra została stworzona po to, by gracz dał się porwać przez świat. Zdobywał sam kolejne poziomy, przedmioty i wykonywał questy, a przede wszystkim by czerpał z tego własną satysfakcję. Wielu ludzi nie zna tego uczucia, bo grają w gry to na kodach, z solucjami lub czyimiś save’ami. To samo odnosi się do Margonem. Można samemu zdobyć 50 poziom albo wziąć konto od kolegi na 46. Tylko kto będzie miał większą satysfakcję i przyjemność z gry? Dlatego wspólne zdobywanie doświadczenia jest nie fair wobec innych graczy i często przynosi opłakane skutki.

V. Ktoś odezwał się do mnie na Gadu-Gadu.



Oszuści często kontaktują się z graczami używając gg. Dlaczego? Ponieważ trudniej ich wtedy namierzyć. Jeśli zdarzy Ci się, że ktoś odezwie się do Ciebie na gg:

- Powie, że jest administratorem gry lub pomocnikiem (Thinker, zły Patryk, Cahir, Xentis, Perski, Lawena, Arhen, Aldi i inni) i potrzebuje Twojego loginu i hasła. Powodem tego zazwyczaj ma być błąd na postaci, a w bardziej prymitywnych przejawach będzie to po prostu groźba długim banem. Taką osobę należy wyśmiać i zaraz później zablokować. Nikt, kto nadzoruje grę Margonem, nie będzie się kontaktował z graczami używając gg. Mamy wystarczająco dużo możliwości kontaktu w grze (wiadomości, priv, czat ogólny) lub w przypadkach szczególnych kontakt mailowy.

- Zaproponuje Ci wysokopoziomowe konto. Możesz być pewny, że coś nieczystego kryje się za tą propozycją skoro boi się zrobić to w grze.

- Oszuści zdobywają w różny sposób numery gg. Część z nich znajduje się na forum, Wasi koledzy je udostępniają "towarzyszom broni". Sposobów jest mnóstwo, a efekt tylko jeden – oszustwo.

- Jeśli ktoś odezwie się do Ciebie na Gadu-Gadu i poprosi o podanie Twojego e-maila z konfiguracji lub wyzerowanie go to nie można mu wierzyć! Zazwyczaj obiecują dodatkowe doświadczenie. Mówią, że dodadzą leveli lub złota i cennych przedmiotów. Chodzi głównie o zebranie takich informacji, jak: e-mail, login, by próbować włamać się na konto. Niestety łatwowierni gracze często się na to nabierają.

VI. Wynajem pokoi w grze.



Większość z Was spotkała się z wynajmowanymi pokojami za Smocze Łuski w miastach w Margonem. Jednak niewielu wie, jak używać ich, żeby na tym nie stracić:

- Osoba, która zapłaciła za pokój Smoczymi Łuskami lub złotem staje się jego tymczasowym właścicielem.

- Posiadacz klucza do pokoju nie jest właścicielem pokoju!

- Tylko osoba, która wynajęła pokój ma dostęp do opcji takich, jak usuwanie wszystkich kluczy i dorabianie nowych.

- Wiele osób sprzedaje klucze do pokojów, głównie żeby zdobyć za nie złoto, a później usunąć klucze graczom, którzy je kupili.

- Kupując od gracza klucz do pokoju i pozostawiając w nim swoje rzeczy możesz zostać okradziony przez właściciela pokoju. Może on skasować Twój klucz i zamknąć Ci dostęp do Twoich przedmiotów wewnątrz pokoju lub będzie je podbierał przez jakiś czas.

- Można używać pokoi w kilka osób, ale tylko jedna z nich może być jego właścicielem. Wybierając taki sposób należy wybrać dobrych i uczciwych znajomych, a wystrzegać się osób nieznajomych lub takich, które znamy krótko w grze.

- Nie udostępniajmy kluczy osobom, które dają hasła do swoich postaci innym lub grają na nich w kilka osób. To zwiększa prawdopodobieństwa okradzenia domu lub pokoju, a nikt na pewno nie zwróci Ci Twojej własności. Po kradzieży należy usunąć wszystkim klucze.