Jak zacząć grać?
Zmodyfikowany: 145 dni temu przez Angie (123,445)





1. Początek gry

Po rejestracji należy wybierać odpowiednią profesję. W wyniku tego gracz pojawia się w wiosce startowej danej profesji. Aby porozmawiać z NPC, należy kliknąć na niego lewym przyciskiem myszy i wybrać "Rozmawiaj". Opowiada on o wszystkich rzeczach, które przydadzą się podczas dalszej gry. Podstawowe wiadomości niezbędne do grania są opisane w Sterowaniu - przycisku znajdującym się na ekranie gry, obok czerwonego przycisku Wyloguj.




2. Przechodzenie pomiędzy lokacjami

Aby wyjść z danej lokacji np.: z namiotu startowego, należy kliknąć myszką na ikonkę przedstawiającą "drzwi" w dolnej części pomieszczenia. Poruszanie jest możliwe również przy pomocy strzałek lub liter WSAD na klawiaturze. Kiedy postać znalazła się na ikonie drzwi, należy kliknąć na nią i wybrać "Przejdź". Analogicznie pokonuje się dalsze lokacje w grze.




3. Walka

Walki to jedna z podstawowych funkcji gry. Aby zaatakować potwora, należy podejść, kliknąć na niego, po czym wybrać "Atakuj" (walka rozgrywa się automatycznie) lub "Walcz turowo" (walka jest rozgrywana przez nas). W początkowej fazie gry najlepszą formą jest walka automatyczna.




Na obrazku jest przedstawiona "Walka turowa". Aby zaatakować potwora należy kliknąć na niego lewym przyciskiem myszy i wybrać opcję "Atakuj".




4. Leczenie

Czasami gracz przegrywa walkę. Wyświetla się wtedy napis "Jesteś nieprzytomny. Nie wiesz co się wokół Ciebie dzieje. Chyba ktoś Cię przenosi. Ockniesz się, kiedy siły wrócą Ci za XX min XX sek." Gdy ponownie zostanie wyświetlony obraz gry należy udać się do specjalnego NPC, który leczy (przywraca punkty hp - czerwony pasek).

W Obozie Wojaków jest to Medyk Vlast. W Świętym Zagajniku - Uzdrowiciel Roebi. W Wiosce Łowców - Uzdrowicielka Ireth. W Szamańskiej Osadzie - Uzdrawiająca Studnia. W Myśliwskiej Wiosce - Uzdrowiciel Stary Gregor. W Cygańskiej Wiosce - Znachorka Ajsza

.





Drugim sposobem jest leczenie poprzez "przeciągnięcie" mięsa lub innego przedmiotu konsumpcyjnego dodającego punkty życia w miejsce, gdzie zakłada się przedmioty na postać. Za pomocą tego sposobu leczy się tylko konkretną ilość życia. Nie zawsze uda się graczowi odzyskać wszystkie punkty.




W większości miast znajdują się uzdrowiciele, medycy, szamani, którzy za drobną opłatą bądź zupełnie bezpłatnie, mogą całkowicie uleczyć postać. Są nimi np.: Makatara (Ithan), Hiliko (Werbin), Wysoka kapłanka Gryfia (Torneg) czy Halfinia (Karka-han).

5. Podnoszenie przedmiotów

Czasem gracz znajduje przedmiot lub roślinę, znajdujące się na ziemi. Aby podnieść lub zerwać wystarczy wejść na przedmiot, kliknąć na swoją postać i wybrać "Podnieś".








Jeśli przedmiot jest niepotrzebny, to można go sprzedać lub zniszczyć przeciągając z ekwipunku na ziemię.

6. Questy

Questy to specjalne zadania, które zlecają różni mieszkańcy miast, wiosek, a także przypadkowo spotkane osoby. Po wykonaniu gracz otrzymuje różne nagrody (przedmioty, złoto, doświadczenie itp.). W wiosce startowej warto wykonać kilka questów.
W Obozie Wojaków zadanie ma dla nas Myśliwa Aliza. W Świętym Zagajniku - Uzdrowiciel Roebi. W Wiosce Łowców - Aradhela. W Szamańskiej Wiosce - Fania Skialk. W Myśliwskiej Wiosce - Uzdrowiciel Stary Gregor. W Cygańskiej Wiosce - Znachorka Ajsza.

Gdy NPC chce zlecić questa, wyświetla się nad nim żółty znak zapytania "?".




Należy podejść do NPC, kliknąć na jej postać i wybrać "Rozmawiaj".




Gracz powinien zaoferować jej pomoc. Każdy NPC, który zleci questa, zazwyczaj będzie potrzebował jakichś przedmiotów. Stan każdego rozpoczętego questa jest opisany w zakładce "Aktywne questy". To przycisk na ekranie gry.




Po zdobyciu potrzebnych przedmiotów, należy wrócić do osoby, która zleciła questa, by otrzymać nagrodę.

7. Zdobycie następnego poziomu doświadczenia

O zdobywanym doświadczeniu, informuje gracza żółty pasek. Po zdobyciu wyższego lvla, gra automatycznie rozdaje punkty statystyk. Dzieje się tak do 20 poziomu. Od 21 - gracz sam może rozdać 1 punkt zdolności w siłę, zręczność lub intelekt.




Z czasem, kiedy zdobywa się doświadczenie poza miastami, ubywa nam wyczerpanie. Standardowo jest to 6 godzin (360 minut), istnieje możliwość przedłużenia tego czasu za Smocze Łzy. Poniższy obrazek objaśnia, jak sprawdzić ilość pozostałego wyczerpania.




8. Sprzedawanie i kupno przedmiotów

Z czasem gracz może zdobywać przedmioty, które okażą się zbędne. Można je sprzedać w sklepie i otrzymać złoto. Jednak nie wszystkie sklepy będą skupowały wszystkie typy przedmiotów. W Obozie Wojaków można sprzedać wszystko u Handlarza Merlunga. W Świętym Zagajniku - Handlarz Gorn. W Wiosce Łowców - Handlarz Erestor. W Szamańskiej Wiosce - Fania Skialk. W Myśliwskiej Wiosce - Kupiec Emti. W Cygańskiej Wiosce - Handlarz Gunari.
Dobrym sposobem początkowego zarobku jest sprzedaż mięsa.




9. Mapa świata

Gdy postać stanie się wystarczająco silna i gracz chce przeżyć więcej przygód, należy wyruszyć poza granice wioski, w której gra się rozpoczęła. Wtedy mapa świata może okazać się niezbędna, by odnaleźć główne szlaki lub zwiedzać inne części krainy Margonem. Aby ją aktywować klikamy "globus" (mała, kolorowa ikonka, przy questach itp.).




Jeśli gracz zgubi się w bieżącej lokacji, warto kliknąć przycisk "Mapa bieżącej lokacji".




10. Chat


Po kliknięciu przycisku "Chat" otworzy się na dole ekranu dodatkowe okno. Jego rozmiar można regulować naciskając "C".




Aby pisać na chacie wystarczy kliknąć w pasek znajdujący się koło przycisku lub nacisnąć klawisz Enter. Na poniższym obrazku znajduje się dodatkowe objaśnienie rodzajów czatów.




Można również powiększyć okno chatu lub wyłączyć je - znów klikając na przycisk "Chat".

11. Handel z graczami

Aby handlować z graczem należy do niego podejść, kliknąć na niego i wybrać "Handel".




Osoba poproszona o handel otrzymuje zapytanie. Aby przejść do handlu należy je potwierdzić.




Otwiera się okno handlu.




Aby sprzedać coś należy kliknąć na przedmiot z ekwipunku, aby zaproponować cenę należy wpisać ilość złota w wyznaczonym polu.




Kliknięcie "Akceptuj" obu stron powoduje wymianę. Po zakończonym handlu wyświetla się wiadomość o przekazaniu zakończonym sukcesem.



12. Konfiguracja - opcje.

Aby zmienić wygląd postaci, edytować profil, zakupić Smocze Łzy (dodatkowy środek płatności w grze) należy udać się do "Konfiguracji", znajdującej się pod polem logowania się do gry na stronie głównej.




Można również wejść użyć linka. Odnośnik działa tylko, jeśli gracz zalogował się na stronie głównej Margonem.

Jak korzystać: