Margonem
dokumentacja online
Zmiany dla światów PvP



1. Podział na 2 frakcje - woj+pal+łow oraz mag+trop+tanc
2. Frakcje nie mogą się porozumiewać, aby zapobiec wymianie zabijania się na przemian. Zablokowany jest czat prywatny między frakcjami, a gracze przeciwnych frakcji nie rozumieją swoich wypowiedzi na czacie głównym. Tzn, jeśli wojownik napisze na czacie "widzę maga, zabijmy go" to paladyn zobaczy napis "widzę maga, zabijmy go", a mag którego tropią zobaczy na czacie "..... ...., ....... .."
3. Zmiana profesji jest niemożliwa.
4. Handel między frakcjami zablokowany. Aukcje nie.
5. Nocne przeliczenie ustawia graczom poniżej 20lvlu 360min wyczerpania. Od 20lvl wzwyż gracze mają 30min wyczerpania chyba, że posiadali więcej. Więcej wyczerpania do zdobycia tylko przez walki PvP.
6. Nie można dodać do przyjaciół osoby z przeciwnej frakcji.
7. Wszystkie żółte mapki są teraz czerwone.
8. Frakcja założyciela klanu określa frakcję całego klanu. Nie można zapraszać do klanu osób z innej frakcji.
9. Zablokowane wysyłanie poczty pomiędzy frakcjami.
10. Gracze przeciwnych frakcji są wyróżnieni czerwonym tłem pod nickiem.
11. Podczas walki zwycięska drużyna lub gracz dostaje 20~46min wyczerpania w zależności od różnicy w mocy grup. Gdy jedna z grup jest silniejsza więcej niż 1.5 raza to wyczerpanie nie jest naliczane. Moc to pierwiastek z sumy kwadratów poziomów graczy w grupie.
12. Ani atakujący ani broniący nie może mieć mniej niż 10 poziom. Gracze do 10 poziomu i tak nie mogą chodzić wszędzie, do tego czasu niech więc mają okres ochronny.
13. Jedna frakcja nie może być liczniejsza bardziej niż o 20% od drugiej.
14. Zmiany i rozszerzenia świata PvP 2011-03-05:
14.1. Wyczerpanie po walce PvP nie jest naliczane, w przeciwnych drużynach powtarza się numer IP gracza.
14.2. Wyczerpanie po walce PvP nie jest naliczane na arenach.
14.3. Po wygranej walce PvP między frakcjami - przegrani tracą 1% swojego złota, które jest rozdzielane po równo między wygranych. Zasada działa w każdej lokacji za wyjątkiem areny.
14.4. Możliwe jest zaatakowanie gracza ze swojej frakcji, bezwarunkowo na oryginalnych czerwonych mapkach oraz za zgodą drugiej strony na pomarańczowych.
14.5. Limit posiadanego wyczerpania wynosi 2000 minut. Limit sprawdzany i stosowany będzie podczas nocnego przeliczania.
14.6. Frakcje mogą zdobywać oryginalne czerwone mapki:
14.6.1 Współczynnik zdobywania waha się od -100% do +100%. Wyjściowa wartość to 0%.
14.6.2 Za każdego pokonanego w walce PvP przeciwnika współczynnik przechyla się o +5% dla pierwszej frakcji oraz o -5% dla drugiej
14.6.3 Co trzy minuty współczynnik zwiększa lub zmniejsza się o 1% aż osiągnie wartość 0%.
14.6.4 W walkach z NPC występują mnożniki doświadczenia obliczane na podstawie współczynnika zdobycia bieżącej mapki. Mnożniki doświadczenia dla frakcji, która przechyliła współczynnik zdobywania na swoją korzyść, przyjmują wartości proporcjonalnie od 1x (za 0% zdobycia) do 4x (za 100%). Frakcja przeciwna otrzymuje od 1x (0% zdobycia) aż do 4x punktów doświadczenia mniej (za 100%).
14.6.5 Stan zdobycia lokacji prezentowany jest po najechaniu i kliknięciu na kółeczko z kolorem/typem lokacji. Możliwe jest także pokazanie stamtąd listy zdobytych lokacji.
14.7. Ukrywane są nicki graczy z wrogiej frakcji.
15. Za pokonanie gracza dostajemy 20-krotność doświadczenia za zabicie potworka na poziomie gracza. (dodano 2013-03-13).
15.1 Doświadczenie za jednego gracza można otrzymać maksymalnie 3x na dobę (reset następuje ok. godz. 5:25-5:30) oraz tylko pod warunkiem, że atakujący nie posiada większej przewagi poziomowej niż 5%.


Powrót - Mechanika gry